Friday 13 December 2019

MY SPM 2019 RESULT : STRAIGHT A'S

Salam and hye :) Entry kali ni nak share about my SPM Result D-Day.

Malam before hari result pun dah berdebar sangat-sangat sebab takut below expectation. Even though lepas jawab exam tu tau susah , paper mana yang confident, paper mana yg dah memang tawakkal je, i still pray everyday supaya dpt straight A's. Never lose hope !

Pagi tu, bangun awal and prepare nak ambik result kat sekolah. Actually berkumpul kat sekolah pukul 10 camtu, and pukul berapa awal sikit tu dah boleh check result guna sms dengan link website. Mula2 taknak tengok awal2 sebab nak tau kat sekolah. Tapi, bila guna link yang dibagi tu tak keluar pun result. Dia kata no ic tak betul lah ape lah. Dah try banyak kali pun tak boleh jugak. So sebab tk sabar terus gerak pergi sekolah dengan papa. Bila dah sampai tu, papa asalnya nak hantar je sebab ada kerja tapi aku pujuk la mintak stay kejap time result di announce. Mama pun asalnya nak ikut pegi sekolah tapi aku kata tak payah sebab apa tah. Rasanya mama pun macam ade benda nak kena buat kat sekolah tapi mama okey je nak ambik cuti. Aku la nape tah. Ohh, I was afraid my result would be bad.

-at dewan sekolah-
Aku pun salam la dengan cikgu-cikgu yang dah lama tak jumpa. Pastu ada teacher Fadzilah tanya aku dh tengok result ke belum, aku kata belum. Pastu teacher senyum2 je. And then aku pun duduk la dengan kawan-kawan yang dah lama jugak tak jumpa.

Hello faaz! Ni memang geng gossip la hehe nasib baik ada tempat kosong.

Pastu kitorang pun gossip2 la. Katanya tahun ni finally ada yang straight A tapi sorang je (dah 2 tahun takde straight A, last time ada pun sorang je ;Amirul Azmi). Time dengar tu, aku pun cam dah lose hope sikit, sebab sorang je dapat so aku rasa cam impossible la aku, tapi dalam hati dah doa harap2 yang sorang tu aku. Yela, ada zati, hazzam macam mana aku nak kalahkan diorang kan. Lepastu tengok kat status ws faizah post "sikitnya 4A je" . Aku pun dah gelabah yelaa faizah pun kira pandai kut kalau dia dapat 4A agak2 aku dapat berapa.

Lepastu start la ucapan pengetua, comparison improvement semua tu. Aaannndd tiba masanya untuk announce the mvp of the day ;

time nak naik ni rasa terkilan pulak takde mama, patutnya ajak je mama 😒
kinda sad bcuz mama wasn't there during the best day of my lifeπŸ’”


MY NAME WAS ANNOUNCED AS THE STUDENT WHO GOT STRAIGHT A'S 😭😭😭😭😭 I cried immediately in disbelief. What I felt that day was, I was so happy that I will die with no regret. I couldn't believe this miracle would happen to me. And what I felt the most was, aku takkan dapat result macam ni tanpa doa orang lain, SERIOUSLY. Aku rasa macam apa yang aku dapat ni, bukan usaha aku, tapi berkat doa orang yang mendoakan aku. Whoever they are. Thank youπŸ’“

Time turun stage tu kan, aku nak peluk papa tapi papa awkward gila tak sweet langsung πŸ˜‚ Lepastu papa terus pergi kerja "nanti papa datang ambik balik" aku pun 'okey' la. Sebab ingat nak lambat2 sikit nak spend time dengan kawan, yela dah lama tak jumpa kan. 

ZIV my frienemies πŸ’–

Faaz but not all ( asab absent )


hmm tu je kut heheh. Baii

ps: sampai sekarang cuna rasa menyesal sebab tak ajak mama pergi sekolah


No comments:

Post a Comment

Any questions ? Or curiousity ? Talk. Or maybe write it down :)